'Sticky finger' Brownies


225g pure chocolade
100g sojaboter
1 zakje vanille suiker
325g suiker
150g bloem
1 tl bakpoeder
6-7 el maiszetmeel
80ml water

Breek de chocolade in stukjes en smelt hem samen met de boter in de microgolf of 'au bain marie'.
Meng het water en het maiszetmeel in een klein kommetje tot een papje. Doe de suiker, vanille suiker en het maiszetmeel papje in een grote kom. Roer goed om. Voeg daarna het chocolade mengsel toe bij de suiker. Giet beetje bij beetje de bloem en het bakpoeder bij het deeg.
Roer goed om tot de bloem is opgenomen in het deeg.
Vet een vierkant bakblik in met een klein beetje boter. Bekleed hem daarna met bakpapier.
Giet het deeg in het bakblik.
Bak de brownies 20-25 minuten in een oven van 180 graden. Als je liever stevige brownies hebt, laat je ze wat langer in de oven. Laat de brownies even rusten in het bakblik.
Laat ze daarna opstijven in de koelkast.
Serveer

4 opmerkingen:

  1. looks good! al je recepten trouwens! (: Ik ga eens wat proberen, want ben ook veggie hihi.

    Liefs, Annika
    http://mylifeinphotographss.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sounds yummy! Het probleem is dat ik zowat alle brownies lekker vind, elk recept is mijn nieuwe favoriet :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oehw ziet er superlekker uit (klinkt ook lekker!),
    ik was laatst bij Dr. Fish en daar hadden ze bij de thee ook zulke lekkere brownies, die leken best op deze, daar wilde ik het recept nog van vragen (of waar ze die haalden haha!).

    BeantwoordenVerwijderen